PeckaPodcast: Příprava zakázek a poznávání klienta
Když jsem měl v PeckaDesign na starosti marketingové zakázky a šli jsme do nové spolupráce, vždy jsem poměrně pečlivě sondoval, co vlastně klient dělá, jaké jsou marketingové cíle atp. Několikrát jsem byl tak důsledný, že to vedlo k ukončení spolupráce ještě před jejím začátek. Ať už ze strany klienta nebo z naší strany. Dřív mi to přišlo líto a občas jsem si to i vyčítal. Přechod na volnou nohu mě ale utvrdil, že to bylo správně.
Jít do spolupráce v situaci, kdy se s klientem neznáte, nevíte co dělá a čeho chce dosáhnout, je na míle vzdálené win-win partnerství. Bohužel případů, kdy se hází hrách v podobě peněz o marketingovou stěnu, je jako hub po dešti a situace se kupodivu moc nelepší. Rozhodl jsem se proto natočit na toto téma podcast, protože věřím, že mnohým z vás může otevřít oči.
Na pomoc jsem si pozval velmi zkušeného člověka, kterým je Vojta Mikula – UX designer, webový analytik a zakladatel společnosti Picards, který přes 5 let působil v H1 na pozici UX designera a nakonec řídil oddělení UX, analytiky, SEO a copywritingu. Nyní se naplno věnuje svojí firmě a specializaci.
RSS Feed | iTUNES | Google Podcasty | Spotify | SoundCloud
O čem jsme si v podcastu povídali?
- V čem se liší vyjednávání zakázek z pozice velké agentury a specializované firmy
- Co dojednání zakázky předchází
- Proč řada lidí v oboru nejde do hloubky
- Proč se ve firmě Picards rozhodli nemít obchoďáky
- V čem je odlišný Vojtův přístup k zakázkám a jaké jsou jeho výhody a nevýhody
- Co Vojta doporučuje klientům na jedné straně a dodavatelům na straně druhé, aby vzájemný vztah fungoval
- Co obnáší poznávání klienta
- Jaká data jsou potřeba k analýze a co když žádná data k dispozici nejsou
Kam dál? Třeba rovnou na „čumendu” do Pecky
Stále pokračujeme v pravidelných setkáních Péhápkářů. Sledujte náš Facebook, Twitter, Instagram a YouTube, ať vám nic neunikne!
Sdílet na facebooku anebo twitteru